Ventetid

Tirsdag den 11. januar ringede Patientforsikringen, “du hører fra os i løbet af det par dage” lød beskeden. I dag måtte jeg ringe og rykke for afgørelsen endnu engang – og endnu engang lød beskeden; “du hører fra os i løbet af det par dage“. Min sag var færdigbehandlet tirsdag den 11. januar og ventede blot på en underskrift. Hvor længe den havde fået lov at ligge i dén bunke uden et telefonopkald, er ikke godt at vide, men min erfaring med Patientforsikringen har lært mig, at der udelukkende sker noget, når man rykker for det!

Den 5. februar 2009 startede hele sagen… i næste uge er det således to år siden de fik min anmeldelse, som de hele tiden har beskrevet som “lige til benet”. Jeg ville nødigt skulle ha’ behandlet en knap så enkel sag 😕

Man kan så også overraskes positivt over sundhedsvæsnet…

I tirsdags var vi nemlig ved lægen med Poden. Der var et par spørgsmål, som med baggrund i min sygdomshistorie, skulle afklares med Trombose Center Aalborg. Vores læge ville sende en mail med svaret så snart det kom. Det skete allerede onsdag! Samme dag blev Poden henvist til Plastikkirurgisk afdeling på Aalborg Sygehus… og allerede i dag indeholdt postkassen indkaldelsen til forundersøgelse!

Der er åbenbart vidt forskellig opfattelse af, hvad der er rimelig ventetid.

0

5 Comments

  • Marie

    Hej Mette.
    Jeg har også en sag i gang ang. en slags p-pille. Det er nu et år siden jeg skrev ind, og jeg har kun hørt fra dem én gang siden.

    Jeg har derfor læst dine indlæg med interesse.

    Jeg vil derfor gerne høre, om du har fået erstatning for andet end bare svie og smerte?
    Dvs. alt de problemer der er med at tage marevan osv. ?

    • Mette

      Desværre Marie, vælger de at ignorere den svie og smerte jeg har oplevet gennem de to år frem til jeg blev erklæret rask. De siger, de har taget alt med i betragtning, men det er bestemt ikke det, størrelsen af erstatningen signalerer.

      Men jeg lader mig ikke spise af, så jeg agter at anke!

      Min erfaring med Patientforsikringen er den, at de udelukkende “gør” noget ved en sag, når man ringer ind og rykker – så fat telefonen og få flyttet dine papirer op i bunken 🙂

  • Sandra

    Jeg har flere gange hørt om mennesker der har opgivet at klage – fordi ventetider og argumentation kræver ressourcer, som ikke alle har i en sådan situation.
    Hvad angår anken – så ja, ifølge det offentliges statistikker kan det jo ligefrem betale sig!

  • Sandra

    Ak ja, ventetiderne er imponerende lange i Patientforsikringen ( og Patientklagenævnet også).
    Somme tider, kan jeg godt tænke over hvordan det mon ville være – hvis det hele var privatiseret?

    Men tillykke med afgørelsen
    – forhåbentlig ved du også snart hvad den er!

    • Mette

      Jeg har ofte haft den tanke at de har gjort set så besværligt og langvarigt at køre sådan en sag, at de slipper af med nogen undervejs som ganske enkelt opgi’r?

      Mig slipper de nu ikke for, og er jeg ikke tilfreds med resultatet tager jeg gerne turen med en anke også!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *