Den rene videnskab

De der agurker jeg plantede i mit lille drivhus i pinsen har udviklet sig til et større projekt.

Jeg måtte naturligvis undersøge, hvordan jeg passer dem; skal de beskæres, hvordan binder jeg dem op, hvor meget skal de vandes… det er ikke bare sådan lige og der er rigtig mange holdninger til hvad der er det rigtige.

De må ikke få vand direkte på rodhalsen, men skal stadig vandes oppefra indtil kapilærsystemet er blevet ‘aktivt’.

De ynder direkte sollys, men for meget kan brænde bladene af.

De kan dyrkes på stammen eller på sideskud. På stammen vil de give tidlige agurker, men så er sæsonen heller ikke så lang. Ved at dyrke på sideskuddene forlænger man sæsonen. Jeg tænker, at når jeg nu har to planter, kan jeg vel gøre begge dele.

Indtil videre har de det fint.

Også San Marzano tomatplanten står og ser frisk og sprød ud.

Jeg glæder mig allerede til at høste de første frugter til salatskålen.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *