This site has been suspended

Aldrig så snart var bloggen oppe og køre igen før one.com suspenderede den for overtrædelse af (…) og sendte mig flg. mail:

ØH NÅ! Og så kan man ellers sidde der med alle sine talenter, et lukket webhotel og ikke ane hvorfor.

Jeg brugte søndagaften på at chatte med Raul… “There are does sql queries that put high mysql count on the mysql server” fortalte han. Han fik mig guided gennem noget ændring i MySql og jeg skulle så rette henvendelse til one.com supporten for at få genaktiveret min domæne. Her får jeg så bekeden:

Jeg har nu genåbnet dit webhotel. Derfor skal du nu sikre at du har
lavet dit script så du igen ikke risikere at blive lukket pga. spam.

Hvad for et script? Hvad for noget spam?

Det har jeg nu bedt dem uddybe, for ovenstående besked er lige så himmelråbende mangelfuld, som deres autogenerede mail 🙁

Jeg har tidligere været rigtig godt tilfreds med one.com og har alle tre domæner hosted her. Men det her bringer altså mit pis i kog.

Jeg er helt klar over, at jeg har godkendt deres svært gennemskuelige forretningsbestemmelser da jeg tegnede abonnementet… og svært gennemskuelige er de… se her hvad der bla. står:

Der er som udgangspunkt fri trafik. Dog forudsættes en
normal trafikafvikling, der ikke forstyrrer trafikken for
andre kunder. Såfremt kundens trafik forstyrrer andre,
har One.com ret til at lukke kundens webhotel uden
varsel og/eller til at opkræve en særskilt afgift for
trafikforbruget. One.com har ret til enerådigt at vurdere,
om overtrædelse har fundet sted eller ej. Ved lukning af
kundens webhotel refunderes eventuel resterende
forudbetalt abonnement ikke.

Og så tænker jeg… hvad er normal trafik? hvornår ved jeg, at jeg forstyrrer? hvad forstyrrer?… det står der intet om overhovedet og en henvendelse til one.com giver intet svar.

Det er da i den grad en kritisabel forretningsmetode… slå først og begrund efter! Og så finder jeg i øvrigt på nye regler undervejs som kun jeg kender til!

(nu bliver jeg squ nok suspenderet for dårlig omtale)

6 Comments

  • Mette

    Som Alice var inde på, så var det det der skete for mig. Den begrundelse jeg fik var at der var for meget aktivitet på min side og at det krævede for meget for dem at styre sikkerheden hos mig.

    Jeg skiftede til azero i stedet. Det kostede en hel del mere men til gengæld har jeg aldrig nogensinde oplevet nogen form for ustabilitet hos dem og når jeg henvender mig med forespørgsler har de frem til nu altid fundet løsninger for mig.

    One er skam udemærket at starte op på. Men som der rigtigtnok bliver sagt, så har de ingen interesse i at beholde kunder hvor arbejdsmængden bliver for stor for dem. Jeg blev ret kort affejet med et svar om at de var for almindelig kunder (hvad kan blive mere almindeligt end en personlig weblog) og at deres målgruppe ikke var kunder med stor aktivitet på siden. Sikke en kundeservice…

  • Mette

    Det kan ikke passe – iflg. min statistik har jeg mellem 300 og 700 besøg om dagen – afhængigt af hvad jeg ævler om 😉 – det kan vel for pokker ikke vælte deres server.

    Jeg hælder mere til den teori, at det DB backup pluginn jeg installerede søndag har genereret en forfærdelig masse trafik i min database og at det er det de stejler over. Nu har jeg i hvert fald deaktiveret det og så må jeg leve uden sikkerhedsnet.

    Desværre er det ikke en joke Pernille.

  • Pernille

    Hvis ikke det var fordi jeg ved selvsyn så siden var lukket ned, ville jeg tro det var en joke.. I al fald de meget sigende forretningebetingelser 🙂

  • Alice M

    Det var præcis det Mette Szabo oplevede ved one da de lukkede hende: hun havde for mange besøgende og fik for mange kommentarer..

    Jeg ville flytte hvis jeg var dig…

  • Anders

    Ak ja, jeg føler med dig Mette. Du er vist ramt af din egen popularitet 😉

    Jeg har oplevet det samme før ved en forenings-hjemmeside. Hvis man pludselig får mange hits på sin blog/hjemmeside, så ryger økonomien for de prisbillige webhoteller, som ONE, Sufttown og andre. Så kan de jo ikke længere have 1000 kunder på samme server 😉

    Eneste løsning er vist opgradere til et erhvervsabbonement eller skifte udbyder 🙁

Skriv et svar til Pernille Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *