Hjemtur med forhindringer

Det blev en lidt anderledes hjemrejse end vi havde regnet med og vi landede i Vodskov med 15 timers forsinkelse kl. 4 i eftermiddag.

Vi forlod hotellet søndag kl. 17.40 som planlagt. Der blev tjekket ind og vi boardede flyet helt efter bogen… og så skete der li’som ikke mere. Piloten informerede os om en lampe i cockpittet, som ikke burde lyse og han forsøgte at “restarte” flyet et par gange for at se om det hjalp. Vi svedte med anstand og selvom om der blev forsøgt med genemtræk blev det mere og mere ubehageligt at sidde der som sardiner i en dåse. SAS personalet var hurtige til at fornemme, at de ikke kunne holde på os mere og vi fik lov at forlade flyet, så vi i stedet kunne opholde os i lufthavnen.

Her gik der en halv times tid og så blev der igen informeret… vi kom ikke afsted! Der skulle fragtes en flymekaniker fra Danmark til Portugal og skifte en “dims”. Og hvornår det kunne ske var på det tidspunkt uvist.

Vores bagage blev taget af flyet og efter ganske kort tid stod der tre busser klar, som bragte os til det 5 stjernede Ria Park hotel i Faro. Der stod lækker mad klar til alle, men Nanna og jeg var mere svedige og trætte end sultne, så vi gik i bad og i seng i det mest luksuriøse hotelværelse jeg nogensinde har været på.

Kl. 8, efter en overdådig morgenmad, var der information i receptionen. Der var blevet fløjet en mekaniker ind i privat fly i løbet af natten og vi var klar til afgang, så snart vi kunne være i Faro Lufthavn igen.

Det skal lige med, at Nanna var brændt varm på et sæt “diamanter” til sin iPod i en af lufthavnens mange forretninger. Vi havde desværre ikke mønter nok, jeg tror vi manglede 9 cent og da vi så blev taget af flyet 1. gang, håbede hun vi kunne nå at hæve lidt, så hun alligevel kunne få det her helt uundværlige tingeltangel 🙂

Desværre fungerede “kontant” automaten ikke og hendes mundvige kom til at hænge mere og mere. Men da vi så blev sendt på hotel fik hun en tredie chance for at erhverve sig de her pink diamanter – og det lykkedes 😕

Det har været en lidt speciel oplevelse… men netop en oplevelse og derfor tror jeg, det blev taget pænt af langt de fleste passagere.

SAS personalet har håndteret situationen super professionelt – så ros til dem… og i øvrigt også til Århus Charters guider, som var med hele vejen.

Ud over den lidt dramatiske hjemtur har vi har haft en dejlig uge, men mere om det senere!

3 Comments

Skriv et svar til Susanne Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *